Acte final de la segona edició del Congres Talent + Empresa

El divendres 17 de juny es va fer l’acte de cloenda del 2n. Congrés Talent + Empresa.  El congrés té com a objectiu apropar els projectes d’emprenedoria dels alumnes de formació professional del Bages a les empreses del territori.

Els projectes guanyadors van ser, en l’apartat de cicles formatius de grau mitjà, “Sweet-pop”, de Sandra Carrasco (Escola Joviat), una cullera que porta el sucre incorporat en forma de caramel, de manera que es pot dissoldre en begudes calentes com ara el cafè. També va ser seleccionat “Microcaravana”, d’Adrià Buzón, Miquel Coca i Àlex Garcia (Institut Guillem Catà), un projecte de microcaravana desmuntable i de fàcil muntatge per a l’usuari, fàcil de transportar i econòmica. En la mateixa categoria, va ser guardonat també “Malécom”, de Maria Fatima Malé (Escola Joviat), un servei de repartiment de la compra a domicili en zones rurals, que té com a destinatàries persones amb dificultats per desplaçar-se.

En l’apartat de cicles formatius de grau superior, “Naturvac”, de Meritxell Sorolla i Oriol Aunós (Institut Guillem Catà), un projecte de serveis socioculturals i dinamització econòmica per al municipi de Vacarisses. També va ser triat “Natvrema”, de Joan Pujades i Aram González (Institut Lacetània), que consisteix en un projecte de creació d’un accelerador per a la producció de biogàs a partir de l’escalfament de bacteris i d’un barrejador. Està pensat per fer més sostenible la producció d’energia a granges i explotacions rurals. Finalment, va ser també seleccionat “Recupera’t”, del qual són autors Eric Fortuny, Noel Lorenzo i Víctor Raluy (IES Quercus). Es tracta d’un servei de recuperació esportiva pensat inicialment per a la ciutat de Vic però que podria exportar-se a d’altres ciutats catalanes.

El premi per a cada projecte és de 200 euros, gentilesa de CaixaBank, més 2.500 euros en concepte de beca d’estudis a la Fundació Universitària del Bages. A més, tots sis rebran suport professional per desenvolupar el pla de negoci, establir contactes amb possibles socis i qualsevol altra acció que sigui necessària per convertir-se en empreses reals. Com a novetat d’enguany, els alumnes guanyadors del concurs podran disposar d’una borsa de 2.500 euros per a les despeses que puguin derivar-se de tot aquest procés com pot ser el registre de la propietat industrial o la constitució del negoci. Una borsa feta amb les les aportacions d’ICL Iberia i de Taelus.

L’acte va ser presidit pel director dels Serveis Territorials a la Catalunya Central del departament d’Ensenyament, Antoni Massegú, i en nom de les empreses col·laboradores va intervenir José Antonio Martínez, chairman d’ICL Europe i president d’ICL Iberia, que va instar els joves a no desanimar-se. Pere Casals, president de la Cambra de Comerç, va recordar que Talent+Empresa és un concurs de negocis que siguin viables i puguin crear riquesa al territori. Va tancar l’acte Manel Jovells, director de la Fundació Althaia, que va destacar el paper d’Althaia com a principal empresa del territori i la seva vocació en docència i recerca.