Dissemination Seminar: la FP a Europa, dins de les activitats del Programa europeu MICA.

El Centre de Formació Pràctica de la Fundació Lacetània i l’Institut Lacetània de Manresa participen en un programa europeu anomenat MICA (Mechanical Industrial Collaborative Assignments). També hi participen escoles i empreses de Portugal, Polònia, Alemanya, República Txeca i Finlàndia, país que actua com a coordinador.

El projecte MICA té una durada de 36 mesos i té com a objectiu valorar l’efectivitat de tallers tècnics de formació professional de curta durada en col·laboració amb empreses dels països participants.

Es va iniciar el setembre del 2015 i finalitzarà el juny del 2018. Durant aquest temps es fan trobades d’alumnes i professors en cada escola de cada país amb una durada de quinze dies. Durant aquestes dues setmanes cada país ha d’organitzar una sèrie de tallers tècnics i visites a empreses del territori.

Del 13 al 26 de novembre del 2016, s’ha fet la trobada a Manresa. Durant la primera setmana bàsicament els alumnes han estat a l’institut Lacetània, on han rebut classes d’automatització i robòtica industrial, i durant la segona setmana ha estat al CFP, on han rebut formació sobre disseny en fabricació mecánica.

El dijous 24 de novembre, es va realitzar al Palau Firal un “Dissemination Seminar” per parlar de la Formació Professional a Europa, amb la participació  de representants de les delegacions de Finlàndia i Alemanya, i de professorat, alumnes, tècnics de la Generalitat i empreses de Catalunya.

L’acte va estar presidit per la Sra. Laura Vilagrà (delegada del govern a la Catalunya Central), la Sra. Mercè Rosich (regidora d’ensenyament de l’Ajuntament de Manresa), el Sr. Vaxier Perramon (president de la Patronal Metal·lùrgica del Bages i del Centre de Formació Pràctica), i el Sr. Francesc Delis (director de l’institut Lacetània, i vicepresident primer de la Fundació Lacetània).

2016_11_24-mica1_dsf21582016_11_24-mica6_dsf2274