La Consellera d’Ensenyament, Meritxell Ruiz, inaugura el Nou Centre de Formació Tècnica en fabricació CNC, i nou HTEC Haas al Centre de Formació Pràctica de la Fundació Lacetània.

El 22 de setembre del 2016, es va inaugurar una ampliació del Centre de Formació Pràctica, que es converteix en el primer centre tecnològic HTEC Haas de Catalunya i segon de tot l’estat espanyol.

L’acte va ser presidit per la Consellera d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya, Hble Sra. Meritxell Ruiz, pel president 2016_09_22-inauguracio-htec-haas-dsc_0033de la Fundació Lacetània i president de la Cambra de Comerç de Manresa, Sr. Pere Casals, la regidora delegada d’Ocupació, i de la Dona de l’Ajuntament de Manresa,  Sra. Cristina Cruz,  i en representació de l’empresa Haas el coordinador dels HTEC per Europa, el Sr. Simon Vanmaekelbergh.

Aquest nou projecte ha suposat una inversió de més de 200.000 euros en nova maquinària, la més avançada del moment i que ha de permetre formar professionals altament qualificats i capaços d’aportar valor afegit a les empreses. Concretament, el CFP ha incorporat un centre de mecanitzat de cinc eixos i un torn CNC, que ja es començaran a utilitzar en els cursos programats per aquesta tardor.

Els centres de formaci2016_09_22-inauguracio-htec-haas-dsc_0019ó HTEC són una iniciativa empresarial i educativa que permet als professors de tecnologia de fabricació i als centres educatius tenir accés a les màquines eina CNC més noves i als seus equips relacionats. L’objectiu d’aquests centres és proporcionar una formació d’alt nivell, moderna i pràctica per tal que el mercat laboral disposi d’operadors de màquina eina CNC, programadors i enginyers altament qualificats. Els centres de la xarxa HTEC compten amb material educatiu permanentment actualitzat, guies didàctiques, tecnologies auxiliars de CNC, assessorament, i també organitzen congressos i altres activitats tant per al professorat, com per als alumnes o les empreses de la zona.2016_09_22-inauguracio-htec-haas-dsc_00632016_09_22-inauguracio-htec-haas-dsc_00462016_09_22-inauguracio-htec-haas-dsc_0036