L’Ajuntament i la Fundació Lacetània signen un acord de col·laboració per al projecte Puntal de reforç extraescolar.

L’Ajuntament de Manresa i la Fundació Lacetània han signat avui un conveni de suport i col·laboració amb el projecte Puntal per al reforç extraescolar de l’aprenentatge, per a infants de primària i secundària, per als cursos 2016-2017 i 2017-2018. L’acte de signatura ha anat a càrrec del l’alcalde de la ciutat, Valentí Junyent; el gerent de la Fundació Lacetània, Joan Canyadell; i la representant del projecte Puntal, Agnès Torras. Els ha acompanyat també la regidora d’Ensenyament i Universitats, Mercè Rosich.

Amb aquest conveni l’Ajuntament de Manresa manifesta la voluntat de vetllar per l’èxit escolar així com atendre a la infància i adolescència en risc social. Amb aquesta finalitat es dóna suport a l’escolarització, amb reforç extraescolar als infants i joves amb especials dificultats, amb la voluntat que en puguin gaudir tots els que ho necessiten, com a garantia d’igualtat de condicions.

Des del 2009, la Fundació Lacetània empara el projecte Puntal, un projecte que neix de la voluntat de professionals de l’educació i va dirigit a infants i adolescents que presenten dificultats d’aprenentatge associades a problemes d’adaptació al medi escolar, per factors diversos, que poden acabar comportant mancances en el procés de socialització.

El reforç escolar es fa a la mateixa escola de l’alumnat i va a càrrec d’acompanyants en pràctiques i acompanyants experts. Els acompanyants en pràctiques són alumnes dels Cicles de Formació Superior i Batxillerat i els acompanyants experts són professionals de l’educació, professionals jubilats i pensionistes que hi col·laboren de manera voluntària. Tot el projecte es coordina amb els mestres, les escoles i amb els centres de formació dels alumnes en pràctiques.