La Fundació Lacetània va néixer l’any 1990 de les voluntats de la Cambra de Comerç i Indústria de Manresa, la patronal Metal•lúrgica del Bages i l’Institut Lacetània d’harmonitzar els criteris de gestió de les pràctiques dels alumnes a les empreses i d’enfortir les relacions entre els centres educatius que impartien estudis de formació professional i el món empresarial.

Al llarg d’aquests anys, s’han incorporat a la Fundació altres centres docents fins a un total de 9, i també institucions i agents socials que fan del Patronat de la Fundació un òrgan amb una àmplia representació de tots els estaments públics i privats del Bages.

L’objectiu prioritari de la Fundació és la promoció de la formació professional, reglada, ocupacional i contínua.

La creació l’any 2001 del Centre de Formació Pràctica és una peça clau tant per a la formació professional adreçada a persones en atur com per al reciclatge de treballadors en actiu.