32a. Fira de l’Estudiant del 19 al 22 de març de 2024

Aquest 2024 la Fira de l’Estudiant celebra la seva 32na. edició en format presencial, el lloc serà el Museu de la Tècnica de Manresa

Monumental edifici dels Dipòsits Vells (12 milions de litres d’aigua) que acull el Museu de l’Aigua i el Tèxtil de Manresa, amb mostres permanents vinculades a l’aigua i el progrés de la ciutat i espais polivalents i versàtils que acullen alguns dels grans esdeveniments de la Catalunya Central.

Els primers grans dipòsits. D’entrada, és un privilegi poder accedir a l’interior d’uns enormes dipòsits d’aigua (12 milions de litres de capacitat, 2.400 metres quadrats de superfície) que encara conserven l’estructura, les obertures superiors i, fins i tot, la humitat. La simple visita de l’espai ja és d’un gran interès.

El Museu acull dues destacades exposicions permanents que tenen un gran vincle amb la raó de ser del Parc de la Séquia: la importància de l’aigua per al desenvolupament humà. Una mostra sobre la Séquia ens explica la gran obra de la Séquia des d’una perspectiva històrica i centrada especialment en els seus efectes per al creixement de la producció agrícola i de l’urbanisme des de l’edat mitjana. D’altra banda, una mostra sobre la cinteria explica la importància d’aquesta indústria a la ciutat, que és el gran referent del sector al mercat espanyol.