El Consell Català de Formació Professional reconeix la trajectòria de dues persones vinculades a la Fundació Lacetània

Sebastià Catllà i Francisco Fernández van rebre el reconeixement de mans de les consellers d’Ensenyament, Meritxell Ruiz, i Treball, Afers Socials i Famílies, Dolors Bassa

El Consell Català de Formació Professional ha reconegut la tasca de dues persones molt vinculades professionalment a la Fundació Lacetània, que treballa per a la promoció de la formació professional a la comarca del Bages i per promoure el treball conjunt entre empreses i centres educatius. Sebastià Catllà, empresari del metall del Bages que va ser un dels principals impulsors del Centre de Formació Pràctica, i Francisco Fernández, director de l’institut Lacetània i exgerent de la Fundació Lacetània, van rebre el reconeixement de mans de les conselleres d’Ensenyament, Meritxell Ruiz, i Treball, Afers Socials i Famílies, Dolors Bassa, en un acte que va tenir lloc el dijous dia 5 de maig del 2016, al Palau de Pedralbes.

Catllà i Fernández han estat guardonats conjuntament amb quatre persones més per haver excel·lit en el món de la FP a Catalunya. En concret, el jurat ha assenyalat que els premiats han col·laborat en l’impuls d’iniciatives d’èxit i innovadores en àmbits com la pedagogia, la gestió, l’assessorament, la qualitat, l’adequació a les necessitats del mercat de treball i la cooperació entre centres de formació i empreses, entre d’altres.

El Consell Català de Formació Professional, que ha convocat els Premis, és l’òrgan de consulta i assessorament en matèria d’FP de la Generalitat de Catalunya. Així, a banda de l’Administració catalana, compta amb la participació de les organitzacions empresarials i sindicals més representatives del país (Foment, PIMEC, UGT i CCOO), així com de les entitats municipalistes (Associació Catalana de Municipis i Federació de Municipis de Catalunya) i el Consell de Cambres de Comerç. Vinculat als departaments d’Ensenyament i de Treball, Afers Socials i Famílies, aquest òrgan és complementari del Consell de Treball, Econòmic i Social de Catalunya i del Consell Escolar de Catalunya.

Sebastià Catllà i Calvet (Monistrolet de Rajadell, 1944)
Ha ocupat la vicepresidència de la Cambra de Comerç de Manresa i la presidència de la Patronal Metal·lúrgica del Bages. La seva trajectòria es caracteritza per la seva implicació i compromís amb nombroses entitats de l’àmbit sociosanitari i pel seu impuls en la creació del Centre de Formació Pràctica, adscrit a la Fundació Lacetània. Aquest centre, pioner a Catalunya, imparteix un mètode de formació especialitzada i qualificada per al sector del metall, vinculada a les àrees de disseny, manteniment, muntatge i fabricació. Entre d’altres reconeixements, el 2009 va rebre la Medalla al treball President Macià, atorgada per la seva vocació empresarial en la creació d’empreses i en la formació de persones treballadores en el sector del metall.

Actualment és membre del Patronat de la Fundació Sociosanitària de Manresa, del Patronat AMPANS i president del Grup Oliva i Torras.

Francisco José Fernández Álvarez (Lleó, 1958)
Director de l’Institut Lacetània de Manresa, ha dedicat la seva trajectòria professional a la docència i a la gestió acadèmica. Ha potenciat i impulsat una formació de l’alumnat més propera amb el món del treball, facilitant la seva transició del món acadèmic al laboral, així com també la seva qualificació i requalificació adaptada al lloc de treball.

Ha estat gerent de la Fundació Lacetània, contribuint a crear i potenciar una oferta al territori que articula informació i orientació acadèmica i professional, des de la gestió d’un centre de referència en formació professional a Catalunya. L’èxit de la seva trajectòria rau en la implicació en el territori i una formació professional materialitzada en l’articulació d’una oferta integrada.

catpress