El programa Puntal de suport escolar ha atès 89 alumnes aquest curs

El dilluns 20 de juny s’ha fet l’acte de lliurament de diplomes i de beques als estudiants de batxillerat que han col·laborat en el programa Puntal d’aquest curs.

Estudiants que ensenyen a estudiants amb dificultats. Aquest és l´esperit del programa Puntal de suport escolar que aquest dilluns va celebrar el final de curs amb un reconeixement als 21 alumnes voluntaris que han fet de mestres a altres alumnes. Puntal compta amb el suport de professors ja jubilats, que són els qui assessoren els estudiants.

El curs 2015-2016 s’han atès 89 nens i nenes de primària i secundària d’escoles i instituts de Manresa (Escola Pare Algué; Escola Serra i Húnter; Escola Renaixença; Escola La Sèquia; Institut Lacetània, i Institut Pius Font i Quer.). Qui els hi ha fet de mestres són 13 estudiants de batxillerat dels instituts Lacetània, Pius Foni i Quer i Cal Gravat, i 8 d´Infermeria de la FUB. A més a més de repassar matèries i ajudar a fer els deures, els hi fan acompanyament i els hi ensenyen tècniques d´estudis. Les classes es fan dos cops per setmana durant una hora i mitja.

Durant l’acte de dilluns, Alba Baltiérrez, de Puntal, va afirmar que els voluntaris fan una tasca molt important que té retorn en forma de “creixement personal”. També destaca que “heu après a entendre, a escoltar i a tenir molta paciència”. També ha fet una crida perquè els joves engresquin a altres joves a fer-se voluntaris. Finalment ha dit que “vosaltres acompanyeu els nois i noies,i nosaltres us acompanyem a vosaltres. Som com una família”

L’acte es va fer a l’institut Lacetània.  Alumnes de 1r. I 4r. d’ESO de l’Institut Guillem Catà, coordinats per la professora Rosa Ortega, van recitar poemes de Joana Raspall.
Va presidir l’acte la regidora d’ensenyament de l’ajuntament de Manresa M. Mercè Rosich.

El projecte és obert a incorporar nous voluntaris/àries. El projecte Puntal és obert a la col·laboració de totes aquelles persones que de manera voluntària hi vulguin participar com acompanyants, i d’aquesta manera poder oferir el seu servei a un nombre major d’infants i adolescents.

En el cas de persones interessades a col·laborar amb el projecte com a voluntaris/àries de reforç escolar, cal posar-se en contacte amb la Fundació Lacetània (938739208) o amb la regidoria d’Ensenyament de l’Ajuntament (938752485).