• Els guardons d’enguany han estat per a alumnes de l’institut Lacetània, l’IES Castellet, l’Escola d’Art de Manresa i l’institut Guillem Catà

La Fundació Lacetània va fer lliurament ahir al vespre dels seus premis als millors treballs d’alumnes de batxillerat i cicles formatius de la comarca del Bages. Uns guardons que enguany arriben a la 18ena edició i que han estat marcats per l’alt nivell dels treballs presentats, que han girat al voltant de temes com els drons, la robòtica, la situació dels refugiats, la creació de noves empreses, el disseny gràfic, la producció àudiovisual o la construcció sostenible.

Els guardonats en la categoria de batxillerat han estat, amb el primer premi, Helena Cadevall, alumna de l’IES Castellet, pel treball “Construcció d’una cara robòtica”. El segon premi ha estat per a l’alumne de l’institut Lacetània Joan Jamilà, pel treball “A vista d’ocell”. Un altre alumne del Lacetània, Clàudia Cancio, s’ha endut el tercer premi per a la realització d’un curtmetratge.

En la categoria de cicles formatius de grau mitjà el primer premi ha estat per a Adrià Abad i Xavier Compte, de l’institut Guillem Catà, pel projecte que porta per títol “Innova lignum”. Sergi Lleida, alumne de l’Escola d’Art de Manresa, ha estat el guanyador del segon premi pel treball “Dubai 2020”. El tercer premi ha estat per a Laia Planas, també alumna de l’Escola d’Art, pel projecte “Cavallerizza Equestrian”.

En els cicles formatius de grau superior han estat guardonades amb el primer premi Estela Marín, Hajar El Amrani, Anna  Gamisans, Celeste Díaz, alumnes de l’institut Guillem Catà, pel treball “Pam&Pipa”. Aina Enrich, també de l’institut Guillem Catà, ha estat la guanyadora del segon premi pel projecte titulat “La clau”. El tercer premi ha estat per a Aneta-Floriana Tatar, de l’Escola d’Art de Manresa, pel projecte “Dulces huellas”.

Durant l’acte d’ahir també es va fer un reconeixement a les empreses col·laboradores de la Fundació Lacetània per la seva contribució a la formació dels alumnes acollint-los durant les estades de pràctiques. Les empreses reconegudes enguany han estat Setè Cel, el CAE, la Unitat de Serveis Socials Bàsics de l’Ajuntament de Manresa, Macsa ID, Inoxtop, el gimnàs Nat’s i ICL Iberia.

Durant el seu parlament, el president de la Fundació Lacetània, Pere Casals, va animar els autors dels treballs a convertir-los en projectes de negoci reals. També va tenir paraules d’elogi per a les empreses i per als membres del projecte Puntal, un grup de mestres jubilats que durant una dècada han estat oferint reforç escolar voluntari als nens i nenes de la ciutat que ho han necessitat. Ahir, els impulsors d’aquest projecte van lliurar a la Fundació Lacetània el premi Santi Vidal que se’ls va concedir per part de la Creu Roja de Manresa.

La regidora d’Ensenyament de l’Ajuntament de Manresa, Mercè Rosich, va destacar la tasca de mestres i tutors per saber treure el millor de cada alumne i va dir que aquests premis són un reconeixement al talent i a la capacitat de treball i d’esforç. El representant dels serveis territorials d’Educació a la Catalunya Central, Antoni Cornudella, va felicitar els guardonats i va reconèixer la trajectòria de la Fundació Lacetània en l’impuls de la formació a la comarca del Bages, amb 25 anys de dedicació, 18 anys de premis i 15 des que es va crear el Centre de Formació Pràctica, un centre de referència per a la formació per al sector industrial.

L’acte va finalitzar amb l’actuació del Cor Juvenil del Conservatori Municipal de Música de Manresa, dirigit per Francesc Vallès, que va interpretar tres peces musicals.